Dag 13: Machu Picchu

12 november 2016 - Machu Picchu, Peru

Vandaag is het eindelijk zover. Machu Picchu! We zijn al vroeg opgestaan om naar de bushalte te gaan. We kunnen al vrij snel in een busje dat ons naar Machu Picchu brengt. Na een ritje van 20 minuten zijn we er. Wat een volk. Hier moeten we nog een 15-tal minuten wachten totdat we binnen kunnen. Ik heb ook een ticket geboekt om de Machu Picchu Mountain te beklimmen. Dus na een eerste blik te hebben geworpen op de site, is het richting de ingang van de berg. Er zijn 2 bergen die je kan beklimmen, en alhoewel dat de macchu picchu mountain hoger is dan de andere, zou deze makkkelijker te beklimmen zijn. Uiteindelijk zijn we nog maar met 3 van de 10 die de eraan gaan beginnen. Pfft, gemakkelijker hadden ze gezegd. De beklimming bestaat uit grotendeels trappen, maar deze verschillen serieus in hoogte en diepte. Normaal gezien duurt de tocht naar boven 1,5 uur, maar we hebben er bijna 2,5 uur overgedaan met natuurlijk de nodige pauzes. Maar het uitzicht is absoluut de moeite waard. In 1,5 uur ben ik dan wel beneden geraakt waarna ik nog een uurtje over de site dwaal, om ook deze te bekijken.En dan is het weer tijd om richting Aguas Callientes te gaan om tijdig te trein naar Cuzco te hebben. Eigenlijk is 1 dagje veel te kort om alles te kunnen doen en bezichtigen

1. Ellen:
    17 november 2016
    Inderdaad de moeite waard. Goe gedaan!

Groetjes Ellen